bener

Gospić

Nastup Akademskog muškog zbora Fakulteta elektrotehnike i računarstva iz Zagreba u gospićkoj katedrali

U katedrali Navještenja BDM u Gospiću, 17. ožujka 2019. na drugu korizmenu nedjelju, pod svetom misom u 18 sati koju je predvodio gospićko-senjski biskup mons. Zdenko Križić u koncelebraciji s kancelarom biskupije i tajnikom preč. Mišelom Grgurićem i domaćim župnikom preč. Mariom Vazgečem, uz asistenciju đakona vlč. Maria Kralja, nastupio je Akademski muški zbor  Fakulteta elektrotehnike i računarstva iz Zagreba.

Biskup je na početku svoje propovijedi rekao: „Iako su sva biblijska čitanja ove nedjelje veoma bogata porukama ja bih se, zbog vremena, zaustavio samo na evanđeoskom odlomku koji nam donosi događaj Isusova preobraženja iz Lukina evanđelja“, i nastavio: „Luka, za razliku od Mateja i Marka, ne kaže da Isus ide na goru da bude preobražen, nego ide moliti. Preobrazba se događa kao odgovor na Isusovu molitvu. Tu je vrlo važna i rekao bih temeljna poruka ovog događaja, da se preobrazba životazbiva kroz susret s Bogom u molitvi. U molitvi čovjek bolje spoznaje samoga sebe, ali bolje spoznaje i Boga te u Božjem svijetlu otkriva što u svom životu treba mijenjati, na čemu više poraditi.Posve je jasno da evanđelist Luka želi istaknuti kako ovaj događaj Isusova  preobraženja nije nešto što je rezervirano isključivo za Isusa. On ovdje poziva svakog kršćanina da u svom životu posveti više vremena molitvi koja ima snagu otvoriti nebo i radikalno preobraziti ili promijeniti život osobe. Naglašeno je također da je u tom događaju Isusova odjeća postala "bijela i sjajna". To je odjeća kraljevstva Božjeg, eshatološkog slavlja.

 

U događaju na TaboruIsus nije sam. S njim su dva poznata lika Staroga zavjeta: Mojsije i Ilija. I oni su u sjaju. Cijela scena predstavlja Božji svijet u kojem je naglasak stavljen na Isusov božanski identitet.Mojsije i Ilija razgovaraju s Isusom o stvarima koje se moraju još dogoditi na zemlji: "Govorili su o njegovom izlasku koji se ima dogoditi u Jeruzalemu." Promatračitog događaja su i trojica učenika koji ne shvaćaju sve to jer radi se o događaju drugog svijeta.No, Petar, spontan, kakav već je, želi se uključiti te sugerira Isusu kako bi bilo najboljeda svi oni trajno ostanu na gori. Tu je prelijepo.Njegov savjet, koji je čak u imperativu, posve je izvan konteksta. Dok Isus, Mojsije i Ilija razgovaraju o Isusovu "izlasku", Petar Isusu savjetuje "ostanak", kampiranje. Nije znao što govori, kaže evanđelist.Scena koju Petar promatra sva je u sjaju, blještavilu, ali usprkos tomu on ništa ne razumije. Nakon njegovogsavjeta Isusu, sve se mijenja. Čitamo: "Dok je on to još govorio, naiđe oblak te ih prekrije. Kad zamakoše u oblak učenici se prestrašiše."Sada Petar zasigurno ne bi više tražio da trajno ostanu na toj gori. Tama mu je prenaporna. Ona ga ne privlači.Međutim, oblak je u Bibliji najčešće znak Božje prisutnosti, kao i u ovom slučaju. On prekriva svu vidljivu stvarnost. Oblak i tama zamjenjuju sjaj i blještavilo. I što je zanimljivo: poruka neba nije došla iz onog sjaja, nego baš iz oblaka i tame: "Iz oblaka doprije glas: 'Ovo je Sin moj, Izabranik moj! Njega slušajte!'"Oblak je prekrio sve. Ništa se ne vidi.Učenici su zahvaćeni strahom. Isusa sada ne videsnagom očinjeg vida, nego slušanjem. U toj tami oči ne koriste puno. Potrebno je aktivirati oči srca. Srce je u Bibliji organ vida i slušanja. Učenici moraju usmjeriti svu pozornost prema Božjoj riječi koja dolazi iz tame, iz oblaka.I ovo je vrlo snažna poruka: Svjetlo u životu čovjeka vjere neće biti trajno prisutno. Ne možemo u ovom životu stalno ići pod vedrim nebom. Dolaze i tame. Koliko god su teške i izazivaju veliki strah, one su često providonosne. Puno puta su baš tame, odnosno patnje, te koje su promijene ljudski život.

Koliki su u patnji susreli Boga, doživjeli obraćenje, promijenili život! Zasigurno zato što u tami čovjek ne vidi ništa oko sebe, nego bolje vidi sebe. Životne tame su trenutci u kojima Bog od čovjeka zatraži nešto što čovjek od sebe ne bi imao hrabrosti nikada zatražiti. To su stanja u kojima si čovjek postavi mnoga važna pitanja od kojih u normalnom životu često bježi ili mu uopće ne padnu na pamet.

Životne tame ili patnje mogu biti posljedica čovjekova zla, ali ih može proizvesti i sam Bog da bi potaknuo čovjeka na promjenu života. A promjene života nema bez jače zauzetosti, bez borbe. Svaka autentična borba uvijek vodi čovjeka u središte misterija svoga vlastitog života, a to je opet Bog...

I ovaj evanđeoski odlomak jasno pokazuje kako je oblak, odnosno tama, bila za učenike navještaj Božje prisutnosti. I ta riječ koja je došla iz tame vrhunac je objave u ovom događaju.Zanimljivo: u svijetlu, u viđenju, Petar i učenici nisu razumjeli ništa. Još gore, razumjeli su posve pogrješno viđenu stvarnost. U slušanju riječioni su razumjeli dobro. Poruka iz tame bila je: "Njega slušajte."To znači: ne savjetujte Isusa, nego ga slušajte. To je ono najvažnije što se traži od učenika: slušati Riječ tijelom postalu. "U isti čas kada glas zaori, Isus osta sam." Nestaju i Mojsije i Ilija. Isus je više i od Zakona i od proroka. On je riječ koju treba slušati i zakon koji treba staviti u praksu...

U našem odnosu s Bogom, u našoj molitvi, možda ima premalo šutnje, zbog toga nas Bog ne može poučiti, ne može nam pojasniti sve ono što se tiče nas samih. U napasti smo da u molitvi previše Bogu savjetujemo ili imperativno nešto tražimo, i tako završimo molitvu a da, poput Petra, ne znamo što smo govorili.“

Biskup je na kraju propovijedi dao jasan zaključak: „Viđenja su privremena i prolazna, ali riječ ostaje. Biblijska hijerarhija je strogo zacrtana: riječ ima prednost nad viđenjima. Viđenja se ne mogu razumjeti bez riječi koja se u šutnji sluša i u srcu prebire.Stoga je ovaj događaj preobraženja poziv svakomu od nas: kroz molitvu kao istinski susret s Bogom i u našem će se životu ponavljati Isusov događaj preobraženja. Molitva i slušanje Boga nudi kršćaninu uvijek nešto izvanredno. Pored toga, kršćansko preobraženje nije nešto samo privatno, nego mora postati i javno. Zato učenici ne mogu ostati na gori nego moraju sići na asfalt, među puk, da bi drugi mogli vidjeti njihovo preobraženo lice iz susreta s Bogom. To se traži od svakog Isusovog učenika. Samo će tada naše svjedočanstvo Isusu biti zaista uvjerljivo.“

Tijekom svete mise zbor je izveo sljedeće skladbe:

  1. ULAZ: mons. DomenicocardinalBartolucci: LAUDATE DOMINUM DE CAELIS
  2. MISA: gregorijanski koral, MISSA ORBIS FACTOR (Kyrie, Sanctus, Benedictus, Agnus Dei)
  3. PSALAM: Josip degl' Ivellio: GOSPODIN MI JE SVJETLOST I SPASENJE, ps. 27.
  4. DAROVNA: Krsto Odak: SVRŠI STOPI MOJE
  5. TAJNA VJERE: Josip degl’ Ivellio: TAJNA VJERE
  6. ZAVRŠNA DOKSOLOGIJA: Josip degl’ Ivellio: AMEN
  7. PRIČEST: Josip degl' Ivellio: AVE VERUM

                       Miho Demović: ZDRAVO TILO

Na kraju pučku korizmenu pjesmu: JA SE KAJEM

Nakon sv. mise slijedio je KONCERT DUHOVNE GLAZBE :

  1. gregorijanski koral: SALVE REGINA i AVE REGINA CAELORUM
  2. xxx / Josip degl' Ivellio: MILOST (Amazing grace)
  3. Nikolaj Rimski Korsakov: OTČE NAŠ
  4. Albe Vidaković: MAGNIFICAT
  5. Vicko Dragojević: OČE NAŠ
  6. msgr. DomenicocardinalBartolucci: JUBILATE DEO 

     Ovaj Akademski muški zbor FER-a osnovan je u siječnju 2016. godine na inicijativu maestra Josipa degl' Ivellija i tadašnjeg dekana FER-a prof. dr. sc. Mislava Grgića. Zbor u svome repertoaru daje naglasak na klasičnu zborsku literaturu, prije svega hrvatskih skladatelja.Članovi Zbora sadašnji su i bivši studenti i djelatnici FER-a. Zbor broji 50 članova što ga čini najvećim, ali i najmlađim muškim zborom u Hrvatskoj, a i šire. Dirigent Zbora je mo. Josip degl' Ivellio, dirigent, zborovođa i skladatelj iz Zagreba, a prefekt Zbora je prof. dr. sc. Mislav Grgić, redoviti profesor FER-a.Tijekom svoje prve godine djelovanja (2016. godine) Zbor je imao 17 nastupa, tijekom 2017. godine 25 nastupa, a tijekom 2018. godine 31 nastup.
Na natjecanjima pjevačkih zborova ovaj zbor osvojio je čak pet zlatnih plaketa, dva ulaska u natpjevavanje za grandprix, dvije sveukupne pobjede i jedna posebna nagrada stručnog ocjenjivačkog povjerenstva.

        Naše čestitke i zahvale voditeljima zbora, dirigentu mo Josipu degl’ Ivelliu, orguljašu Antoniju Marijiću,  bivšem dekanu a sadašnjem prefektuZbora, redovitom profesoru u Zavodu za radiokomunikacije FER-aprof. dr. sc. Mislavu Grgiću, također organizatorima ovog nastupa u Gospiću: dekanici gospićkog  Veleučilišta Nikole Tesle dr.sc. Vlatki Ružić, Gradu Gospiću, Gospićko-senjskoj biskupiji na čelu s biskupommons. Zdenkom Križićem i župnikom preč. Mariom Vazgečem. Posebna čestitkai zahvala studentima koji uz svoj naporan studij nađu vremena za probe i nastupe.

Pjevanje zbora i zvuci orgulja pridonijeli su, uz odlomak iz Evanđelja i propovijed biskupa Križića na sv. misi, da smo se svi koji smo večeras ispunili katedralu, osjećali kao apostoli s Isusom na Taboru. Uživali smo u vrhunskoj izvedbi liturgijskih koralnih i polifonijskih skladbi praćenih orguljama kao i onih  a cappellakoje su odisale sakralnošću, svečanošću i dušu nam uzdizale  Bogu.

s. RobertinaMedven

FM2 7783

Ispis E-mail

Pretraživanje stranice